Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

JUNE MEDITATION CHALLENGE – DAG 7 SITALAI

HELLO kära ni och välkomna till dag 7 av vår fyra veckors meditationsutmaning. Sista dagen med andningsövningar, idag är det dags för Sitali. Det brukar översätts som ”det kylande andetaget” eftersom tekniken kyler ner oss samtidigt som det lugnar både kropp och sinne. Denna andning är därför perfekt att göra vid exempelvis feber, stark stress eller om du har svårt att somna.

 

Gör så här

  1. Ställ din timer på 15 minuter och inta en bekväm position.
  2. Börja med en eller ett par utandningar där du tömmer lungorna helt.
  3. Sträck ut tungan och rulla den till ett U (ett sugrör). Om du inte kan rulla tungan så sträck bara ut den.
  4. Ta ett djupt, långt andetag in genom tungan (sugröret).
  5. Andas ut genom näsan.
  6. Fortsätt så 26 gånger eller tills din timer ringer.

 

Hur var det idag? Kunde du slappna av? Vad hände i kroppen då du gjorde övningen? Dela gärna här eller på @josefinesyoga genom att använda hashtaggen #junemeditationchallenge. Om du behöver extra pepp, tänk på alla härliga vinster du kan få om du klarar hela utmaningen.

 

Såååå tacksam att vi gör detta ihop.

 

L O V E

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Började denna dag med yoga! Blir lätt lite trött på morgon, men kommer till lugn fort. Försöker lyssna till kroppen, 26 andetag sedan satt jag stilla & räknade andetagen. Kan inte påstå att jag egentligen upplever eller känner så mycket….. Men tänker att det är bra med en stilla stund varje dag.

    Karro 2018-06-11 07:17:10
    Svara
  • Underbart♡ Gäspade typ efter vart tredje andetag men skönt att varva ner och komma i ro nu på kvällen. Tyckte att det blev väldigt kallt i munnen och typ ”bak i halsen / nedre delen av huvudet” heheh men också väldigt skönt eftersom det är så varmt nu. Den här övningen ska jag göra när jag har svårt att sova, blev verkligen sömnig hahah! Tycker det är mycket lättare att hålla fokus och inte sväva i väg i mina tankar när jag räknar, så jag räknade andetagen och blev då nyfiken på varför du skrev just 26 andetag? För mig blev det fler. Och sen så slog det mig att jag inte förstod om tungan skulle vara utanför munnen på utandningen också eller inte? Jag testade båda haha och det funkade lika bra🙈
    Världens största kram till dig Josefine som gör det här med oss♡♡‭♡

    Frida 2018-06-10 23:39:55 http://nouw.com/fridaudd
    Svara
  • Vilket härligt sätt att varva ner på men så kallt det blev av att bara andas in genom tungan…!!!
    Den stilla meditationen går bättre och bättre för varje dag. Känner mig inte lika rastlös.
    Jag längtar efter att sätta mig ner och meditera, min egentid där jag får lov att vara mig själv fullt ut, landa i min kropp och bara vara här och nu!
    Tack!

    Sanna 2018-06-10 23:12:31
    Svara
  • Började dagen med denna!! Vilken grej! <3
    Gäspade en massa gånger under själva sugrörsandningen. Jag tror inte det var för att jag inte fick tillräckligt med luft utan snarare för att jag blev tröttare. Får testa fler gånger och klura på samma.. Det häftigaste var att jag blev alldeles lugn i kroppen efteråt! Eller kände mest effekten i överkroppen. Var som att hela min torso befann sig i en plötslig stillhet, tystnad, ro. Skitcool! Dessvärre var min busy mind igång ändå, men jag bara lät den hålla på och njöt av känslan i kroppen! Ska ta den igen nu innan sovdags. Lär behövas efter denna omtumlande dag jag kan berätta mer om i morgon! 😉 KRAMAR

    Emma lärdiglyssnapådinkropp 2018-06-10 22:12:54 https://www.instagram.com/ikameranmin/
    Svara
  • Avslutade morgonyogan med dagens meditation. Blev känslosam och kände mig ledsen efteråt. Men kom inte på någon anledning att vara ledsen utan accepterade bara att det är som det är. Älskar yogan för det, att slippa grotta ner sig utan att lära sig acceptera.

    Felicia 2018-06-10 19:20:36
    Svara
  • Dagens meditation utfördes på en klippa vid havet, en av mina absoluta favoritplatser. Det kändes så lyxigt att få göra den här! Här kan jag hitta lugnet, här vill jag stanna. Jag behövde fokusera för att växla andetaget mellan mun och näsa. Reflekterade över att tungan blev väldigt torr. För en gång skulle kändes det skönt när det fokuserade arbetet var gjort och jag fick sitta still och bara andas. Jag kände hur vinden tog tag i min klänning, hörde hur havet böljde. Platsen, förnimmelserna, tungans återfuktning, min vilja att stanna här, gjorde det njutbart att sitta kvar till timern ringde. Nu ska jag låta havet skölja över mig. 💙

    Josefine 2018-06-10 13:40:12
    Svara

senaste från Hälsa

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Jannike Ebbing
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Joanna Swica
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Mitra Javadi
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Lifestyle
Sophia Anderberg
Lifestyle
Evelina Andersson
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Mode
Imane Asry
Lifestyle
Sara Che
Mode
Emma Danielsson
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson